26.01.2016
Санкт-Петербург
Конференция. Традиции и инновации в методике преподавания иностранных языков в условиях вузовской подготовки
26 января
10:00
Организаторы:
Издательство «Макмиллан»
Институт иностранных языков РГПУ им. А.И. Герцена
В программе конференции примут участие:
Olga Gusakovskaya – Macmillan Teacher Trainer (Eastern Europe)
Комарова Юлия Александровна – доктор педагогических наук, профессор, заведующая кафедрой интенсивного обучения иностранным языкам РГПУ им. А.И. Герцена
Рябухина Юлия Владимировна – кандидат филологических наук, доцент, заведующая кафедрой иностранных языков ИТМО
Ефимова Ольга Евгеньевна – представитель издательства «Макмиллан»
Программа конференции
10.00–10.30 | Регистрация. Выставка-продажа учебной литературы | |
10.30–10.50 | Ефимова О.Е. «Издательство «Макмиллан» для вузов» | |
10.50–11.10 | Комарова Ю.А. «Языковое образование XXI века: перспективы развития» | |
11.10–12.00 | Olga Gusakovskaya Making Your Tasks ‘Tasky’ – on getting meaning and form to go in one direction | |
|
|
We can’t but admit that in-class production differs from real-life speaking in many ways. Inevitably formal in character, classroom environment has both strengths and weaknesses. The trend towards ‘the more authentic – the better’ has had its reflection in home recording, live listening, real-plays, to name the least. During the session we are going to consider whether everything we do in class is ‘a task’, debate the characteristics of effective classroom tasks as well as reflect on the ways of adding real world application to various classroom activities. |
|
|
|
12.00–12.30 |
|
Перерыв |
|
|
|
12.30–13.00 |
|
Рябухина Ю.В. «Возможности использования зарубежного опыта развития академических языковых навыков в российском образовании» |
|
|
|
13.00–14.00 |
|
Olga Gusakovskaya Grammar Building Blocks |
|
|
Being of highly practical character, this session gives the audience a few insights into the ways of making grammar tasks Authentic, Goal-oriented, Meaningful, Adaptive and Themed. The above is backed up by the recent theoretical and technological trends in ELT world and further shows exciting hands-on foolproof activities on grammar material elicitation, introduction, drilling and recycling. The session consists of three parts. In the first part, it touches upon recent changes in some English language grammar structures usage. It also gives quite a few practical hints on how to promote learner autonomy and encourage usage of the most recent easily accessed technological applications. The second part of the session consists of highly practical activities that involve different learning styles and learner types and will cater for visual, kinesthetic and auditory learners. In the third part, the audience is going to eventually embark on revision by assessing and ‘voting’ for each activity taking the element of lesson staging as its systematization. |
|
|
|
Место проведения: Российский государственный педагогический университет имени А.И. Герцена, корпус 4, Студенческий дворец культуры РГПУ им. А.И. Герцена, 3 этаж, Колонный зал
Адрес: г. Санкт-Петербург, набережная реки Мойки, д. 48
Проезд: м. «Невский проспект», выход к каналу Грибоедова. Обойти Казанский собор. Вход через проходную с надписью «Российский государственный педагогический университет имени А.И. Герцена» (находится рядом с Воронихинской решеткой)
Вход на территорию университета по паспортам.
Все участники получат пакет информационных материалов и электронные сертификаты.
мероприятие завершено